14 mars, 2010

Litt info om bygget

Som en start, tenkte jeg at jeg skulle skrive litt om hva som er gjort, og skal gjøres med bilen.

Motor:
Full overhaling hos Rotary Performance
2 nye rotorhus race streetportet
Forsterkning av blokk og innsetting av studs
Balansering av veivpartiet
3 mm race apex tetninger
Mazda Race rotorlager
Oppdatert smøresystem
Garrett T04Z BB
Synapse 50 mm wastegate
3-3,5'' downpipe

Kjøling:
R1 dobbeltkjølere (Som originalt, kun renset for optimal effekt.)
Egenproduserer radiator og intercooler. (Ide fra div GT- og touring-biler)

EMS/bensin:
Link G4 Extreme ECU
4 X Haltech LS1 Coil
Bosch 044 bensinpumpe
Ny fuelrail primær og sekundær
2 X 850 cc primærdyse
2 X 1600 cc sekundærdyse
Aeromotive bensintrykksregulator
1,5 liter catchtank
61 liter bensintank

Drivverk:
Har Re Amemiya Clutch, må vurdere en ny
Egenprodusert avstivning, samt motorsport foringer, i diff'en
4.33 diff utveksling

Understell:
Motorsport foringer i hele understellet, untatt oem uniballs
Cobra Coilover Suspension by Gundersen Sportscar
Tri-Point Engineering sway bar

Bremser:
8 stempel callipere foran/330 mm bremseskiver
OEM bak
Balansejustering til bakhjul

Chassis:
FIA veltebur
Lexan vinduer, frontrute OEM foreløpig  Det ble lexsan der og...
Glassfiber dahsbord (Etterhvert)
Glassfiber panser (Etterhvert)



Bilder kan du se i photostreamen fra mitt Picasa nettalbum øverst på siden. Klikk på ett av bildene, og du kan se alle blidene jeg har lastet opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar